6. Z "dzienniczka duchowego"

Teraz, gdy skończyła wizytacje, jej światem stał się dom generalny. Chociaż ograniczała coraz bardziej korespondencję, kontynuowała codzienne, krótkie zapiski duchowe w swym notatniku. Myśli coraz bardziej odrywały się od problemów Przełożonej Generalnej. Powstawały „dzieje duszy” Tekli Merlo, Córki św. Pawła.

2 czerwca 1963 zanotowała: „Żyć łaską i pod działaniem Ducha Świętego. To on działa w mojej duszy. Z Nim jest Ojciec i Syn. Nie zasmucać nigdy Ducha Świętego, który nas uświęca”.

3 czerwca: „Przeżywać jedność z Bogiem na wzór św. Pawła: dla mnie żyć to Chrystus. Czynić wszystko dla Niego, w Nim, z Nim. Kochać dusze, czynić dobro. Aby wszyscy byli zbawieni. Zawsze pokora, cierpliwość i wiara. Maryjo, dopomóż mi!”

Wieczorem w poniedziałek 3 czerwca zmarł Jan XXIII. Odnotowała ten fakt dnia następnego: „Wczoraj o 19.49 zmarł Papież. Być zawsze przygotowaną na wezwanie Boga. Czynić wszystko tak, by podobać się Jemu i Matce Najświętszej. Być dobrą wobec wszystkich. Requiem...”

5 czerwca: „Mieć zawsze na uwadze wieczność. Życie jest przygotowaniem nieba. Czynić wszystko tylko dla Boga. By podobać się Jemu. O Maryjo, ufam Tobie”.

6 czerwca: „Pogrzeb Ojca Świętego Jana XXIII. Kochać, żyć pokorą, umartwieniem „ja”. Zachowywać śluby, ubóstwo, posłuszeństwo, subtelność. Wszystko zwrócone ku wieczności. O Maryjo, ufam Tobie”.

16 czerwca: „Pełne zaufanie do Jezusa, który mnie zbawił, umarł dla mnie, by otworzyć mi niebo. Ukochał mnie, obdarzając powołaniem zakonnym. Jezu mój, ufam Tobie”.

Tego samego dnia Mistrzyni Tekla doznała udaru mózgu. To były początki choroby, która osiem miesięcy później zakończyła się śmiercią.

Nazajutrz, 17 czerwca, Mistrzyni Tekla napisała tylko to: „Rozumiem niewiele — chora”. 18 czerwca: „Tak samo . 19 czerwca: „Chora”. 20 czerwca: „Tak samo”. 21 czerwca: „Czuję się lepiej”. 26 czerwca: „Czynić to, co się Bogu podoba. Ogromne zaufanie do Niego”.

Zapiski prowadziła regularnie do 22 listopada, zamykając je tymi słowami: „Panie, chcę czynić we wszystkim i zawsze Twoją Wolę, we wszystkim i zawsze być Tobie posłuszną. Aniele, Stróżu mój, dopomóż mi”.

Komentarze