Nowenna - Dzień 4 - Trwaj w Bogu

Jezus Chrystus zaprasza nas:

«Ja jestem krzewem winorośli, a wy gałązkami. Kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi obfity owoc, gdyż beze Mnie nic nie możecie uczynić» (J 15,5)



Z pism s. Tekli Merlo:

«Czy staram się uwolnić serce tak, aby pracowała we mnie łaska, usuwając moje ja, które jest główną przeszkodą w osiągnięciu dobra mojego i dobra innych?
Zdobywajmy serce przepełnione Bogiem, aby Go nieść człowiekowi poprzez wszystkie środki komunikacji. Jakie to piękne i święte głosić innym tego Jezusa, którego my pragniemy zawsze nosić w centrum swojego serca.
Żyjmy w zażyłości z Boskim Mistrzem: rozum, wola, serce i dzieła, zmysły, ręce, nogi, oczy, słuch, wszystko dla Niego i z Nim. Kroczmy coraz bardziej ku zjednoczeniu z Nim, aż dusza nasza nie będzie pragnęła i nie spocznie, jak tylko w Bogu. Bez wsparcia Bożej łaski nic nie możemy uczynić: „sami nic nie możemy, ale z Bogiem możemy wszystko” ».

Modlitwa o otrzymanie łaski:


Najświętsza Trójco, dziękujemy Ci za Twoje dary, szczególnie za światło, łaski i cnoty udzielone siostrze Tekli Merlo oraz za to, że wybrałaś ją i ustanowiłaś mądrą matką i pewną przewodniczką sióstr paulistek. Przez jej wstawiennictwo, pozwól nam żyć dla jej wielkich miłości: Jezusa Mistrza, Eucharystii, Ewangelii, Kościoła, dusz. Pomóż posługiwać się w ewangelizacji środkami komunikacji społecznej aż do złożenia z siebie całkowitej ofiary. O Panie, jeśli jest to w planach Twojej Boskiej mądrości, spełnij także tu, na ziemi, wobec tej oddanej Ci służebnicy, Twoją obietnicę: "Jeśli ktoś Mi służy, Ojciec okaże mu cześć". Dla radości Twojego Kościoła i dla dobra wielu ludzi, wsław tę wierną służebnicę jako błogosławioną i przez jej wstawiennictwo udziel nam łaski, o którą Cię prosimy... Amen.

Chwała Ojcu...

Mój Boże, daj żebym się w Tobie ukryła, tak jak kropla w oceanie.
Oddaję się Tobie cała, we wszystkim i na zawsze. 
s. Tekla Merlo

Komentarze